מה המצב, חברים? היום בפינתנו הקבועה אולי נצליח לחדש לכם משהו: לפני כמה שנים בתקופה שבה האינטרנט כבר היה המקור הגדול ביותר למידע על משחקים, נתקלתי במשחק שלא היה לי מוכר. התמונה של עטיפת המשחק פשוט הדהימה אותי, שילוב של סגנון הציור של סדרת משחקי World of Warcraft וקצת מעולם האנימה, זה משך אותי מיד. נכנסתי ללינק, ראיתי את הטריילר ולא יכלתי שלא לתת למשחק הזדמנות, המשחק היה Darksiders.
עם השקה שקטה ביותר בשנת 2010 וביקורות סבירות באתרים הגדולים והמוכרים, לא הרבה שחקנים בחרו לשחק במשחק. למפתחי המשחק לא היו את המשאבים שהיו למפתחות אחרות, ותאריך השחרור בחודש ינואר לא הוסיף אל מול התחרות. באירופה וארה"ב רק התחילו להתואשש מתקופת החגים, ואני מתאר לעצמי שמשחק לא מוכר לא היה בראש רשימת הקניות של רוב האנשים.
מה זה בעצם Darksiders?
יוצר סדרת Darksiders הוא ג'ואו מאדורירה, עבד כיוצר קומיקס רוב חייו וכאשר ניתנה לו ההזדמנות להיכנס לעולם הגיימינג הוא לקח את העבודה ברצינות מוחלטת. סגנון הציור שלו מהדהד ומשפיע על העולם הגיימינג והקומיקס עד היום גם מעבר לסדרת המשחקים הספיציפית, כשסדרת Darksiders שימשה כהומאז' של ג'ואו למשחקי Legend of Zelda, ואפשר להרגיש.
המשחק מתמקם בזמן המודרני, לאחר שמתחילה מלחמה בין מלאכי גן העדן ושדי הגיהנום, נפתחת קריאה מזויפת לארבעת הפרשים של האפוקליפסה. היחיד שעונה לקריאה הוא War, פרש המלחמה, ובכך מביא לסוף העולם כפי שאנחנו מכירים. לאחר שענה הוא מובס ונכלא על ידי המועצה שאחראית על איזון העולם.
100 שנים לאחר האירוע War מקבל את ההזדמנות שלו לתקן את המצב ולנקום בכל מי שאחראי לאסון, ופה מתחיל הסיפור האמיתי… לא אקלקל לכם, אבל אם עד לפה הסיפור הזה לא הצליח לתפוס אתכם, אני מרשה לעצמי לחשוב שמשהו אתכם לא בסדר!
מעבר לעלילה אפית ומעולה, המשחקיות של Darksiders הרשימה אותי גם. אם משחקי Hack and Slash הם הטעם שלכם, סגנון משחקי God of War ו-Devil May Cry, אתם חייבים לעצמכם לפחות לנסות את Darksiders, אפילו אם הסיפור לא הצליח לקנות אתכם.
שנתיים אחרי, ועוד השקה שקטה
הספקתי כבר לספר לכולם כמה שהתאהבתי במשחק הראשון, והנה שוב – בצורה מאוד שקטה, מספר מצומצם של טריילרים ומעט מאוד עבודת שיווק, ופתאום מגיע אלינו Darksiders 2. ההתרגשות מלאה אותי, לראות שוב את העולם הצבעוני והמדהים של Darksiders מזווית של דמות חדשה, הפעם בתור אחיו של War: פרש המוות, Death.
המשחק השני לוקח את הנוסחא המקורית ומשפר אותה בכל המובנים. למשחק נוספו קטעי אקרובטיקה, יכולת התאמה אישית ועלילה שמפרטת את כל מה שקרה במהלך 100 השנים ש-War היה כלוא על ידי המועצה. אחיו היקר של War, הפרש Death שידע שאחיו חף מפשע, יוצא למסע ביקומים המקבילים לעולמנו על מנת לנקות את War מאשמה. הסיפור מדהים, סוחף, וכל מה שהיה טוב, נהיה טוב יותר, וקיבלנו עוד ממנו.
ועכשיו – 2018
עברו כבר יותר מדי שנים מאז Darksiders 2, והסיפור לא הושלם. THQ, בעלת הזכויות, פשטה רגל וזה היה ניראה כאילו לא נגיע לסופו של המסע שהתחלנו עם War ואחיו Death, אבל פתאום הגיע ניצוץ של תקווה. עובדי הסטודיו המפתח וזכויות המשחק נקנו, ועכשיו אנחנו מקבלים סוף סוף את Darksiders 3. לראשונה ובאופן לא אופייני למשחקים מהז'אנר, ניכנס לנעליה של דמות נשית, האחות בחבורת הפרשים הלא היא Fury. אני לא יודע מה איתכם, אבל אני לא יכול לחכות לצאת ולהצטרף למסע החדש בסדרה המשחקים.
לסיכום…
מקווה שהצלחתי לעורר בכם עניין בסדרה הזו. בתור גיימרים אנחנו צריכים לעודד את השונה והדמיון, רק ככה נוכל לקבל יצירות כמו Darksiders לעולם. מקווה שיצא לכם לקנות, לשחק, וליהנות כמו שאני נהניתי. מחכה לשמוע מה מה ה-Guilty Pleasure שלכם…