היי חברים, רציתי לשתף אתכם בנושא שנוגע לכולנו בתור גיימרים.
אתחיל משאלה – מי מכם נמצא בגיל שבו אתם לא יכולים לאפשר לעצמכם להישאר ללא עבודה, אפילו לא לפרק זמן קצר? שכ"ד, חשבונות, אוכל, דלק, רכב ומה לא. אבל אין מה לעשות, אני יודע שאני לא לבד פה כשאני אומר שלפעמים גם כשסובלים, המטרה הכללית של לפרנס את הבית והמשפחה היא מעל הכל, גם אם לפעמים נמאס לנו ממקום העבודה, או אפילו מיחסי העובד-מעביד.
אבל מה בעצם הקשר לתעשייה שלנו? בואו נקבל קצת פרספקטיבה.
החלטתי לדבר דווקא על הנושא הזה, כי בזמן האחרון אנחנו שומעים על יותר ויותר מעסיקים בחברות גדולות דוגמת EA, שפשוט מנצלות לרעה את היכולת לעייף ולמתוח את המפתחים עד גבול קצה היכולת, עד למצבים הכי קשים. לא מעט פוסטים, שמועות, ומה לא נחשפו בזמן האחרון, במיוחד ברשתות החברתיות, מצד עובדים בחברות גדולות כאלו ואחרות שפשוט שופכים את הלב ומספרים על תנאי העבודה הקשים בהם נאלצו לעבוד, על מנת לעמוד בדד-ליינים כאלו ואחרים, לפעמים שעות עבודה לא הגיוניות.
זה לא משנה אם אתם פועלי בניין שעובדים פיזית, או עובדי חברת היי-טק שיושבים במשרד ממוזג, ברגוע שמדובר בסטרס, חרדות, ותשישות – אי אפשר להכחיש את העובדה שקושי הוא קושי.
שבוע עבודה שכולל בין 80-100 שעות עבודה הוא דבר לא הגיוני ולא אנושי, ואפשר רק לשער כי ככל שהעובדים יעבדו קשה יותר ויהיו תשושים יותר, כך גם התוצאה הסופית תהיה מוצלחת פחות. ולמרות שאנחנו אוהבים להאשים את השמות הגדולים, המפיצים דוגמת EA ו-Activision, אלו לא תמיד אותן החברות שאשמות למרות הכל.
אחד מהמשחקים המצופים של השנה הזו היה לא אחר מאשר Anthem, בפיתוח של חברת BioWare שסיפקה לא מספר לא מבוטל של משחקים מוצלחים בעבר.כמות עצומה מעובדי חברת BioWare התלוננו על חוסר ודאות, שעות עבודה לא הגיוניות, ולחצים כבדים מצד המפתחת שגרמו למשחק להגיע אלינו, הגיימרים, כשהוא לא במצב מוכן לשוק.

דוגמאות לא חסר: חברת Netherrealm, מפתחת סדרת משחקי Mortal Kombat שרבים מעובדיה התלוננו על טענות דומות בעבר (לגבי משחקים ישנים יותר אמנם, אבל ניתן לשער שמדובר גם בכותר החדש), עובדי חברת Rockstar שטענו כי נדחקו עד קצה גבול היכולת בעבודה על פיתוח Red Dead Redemption 2, והדוגמאות ממשיכות עוד ועוד. Mortal Kombat 11 החדש אגב? אכזבה גדולה בשבילי ובין הרבה מעריצים, וניתן רק לשער שגם בפיתוחו נדרשו העובדים לעבודה בסביבת לחץ ולוחות זמנים לא מציאותיים מתישים.
אז מה אפשר לעשות, לא לקנות את המשחקים? …לתת ביקורות שליליות בכוונה? לא. לא לקנות ולא ליהנות מיצירות של אנשים מוכשרים פשוט לא יעזור פה, לתת ביקורת רעה למשחק שייתכן והוא מעולה, גם לא יעזור. אז מה כן? לשתף, לדבר, לחשוף. פרקטיקה מהסוג הזה במקום העבודה היא רעל. סטרס וחרדות גורמים להתדרדרות בבריאות אצל כל אחד ואחת מאיתנו, אז בואו נשמור את עולם הגיימינג נקי מלחצים כמה שרק אפשר.